Co robić, gdy chrapiący mąż pozbawia snu?

chrapiący mąż

Chrapiący mąż u boku to jedna z najbardziej uciążliwych rzeczy, jaka może przytrafić się kobiecie nocną porą. Bezsenne przewracanie się z boku na bok, krótkie drzemki przerywane głośnymi dźwiękami tuż nad uchem i wieczne szturchanie w bok: „Przestań chrapać!„.

Warto również wspomnieć, że chrapanie jest jednym z objawów bezdechu sennego. Ten z kolei może prowadzić do niedotlenienia mózgu, rozwoju nadciśnienia tętniczego, a nawet zawału serca. Dlatego z tą dolegliwością warto i należy walczyć.

Co możesz zrobić, kiedy chrapiący mąż skutecznie zakłóca twój sen? Te sprawdzone sposoby mogą pomóc w walce z najgorszym z nocnym koszmarów, jakim z pewnością jest chrapanie.

Odpowiednia pozycja spania

Spanie na wznak bardzo sprzyja chrapaniu. Najlepszą pozycją do snu jest leżenie na boku z wyprostowanymi nogami. Dobrym rozwiązaniem jest także spanie bez poduszki, całkowicie na płasko, bądź z lekko tylko uniesioną głową.

Stosowanie poduszki anatomicznej

Jeśli spanie na płasko nie pomaga lub jest niewygodne, warto zatroszczyć się o zakup poduszki anatomicznej, dopasowującej się dokładnie do kształtu ciała. Daje ona podparcie dla głowy, szyi i kręgosłupa, umożliwia odpowiednie ułożenie do snu i zapobiega chrapaniu.

Walka z nadwagą

Niestety, chrapanie u mężczyzn bardzo często spowodowane jest zbyt dużą masą ciała. Dlatego walka z chrapaniem jest doskonałym pretekstem do wprowadzenia zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej w styl życia małżonka. Odpowiednia dieta nie tylko zniweluje problem chrapania, ale również świetnie wpłynie na stan zdrowia i kondycję.

Unikanie używek

Możemy na własne uszy usłyszeć, jak bardzo spożywanie alkoholu potęguje nocne chrapanie. Aby temu zapobiec, należy bezwzględnie unikać spożywania napojów wyskokowych, zwłaszcza bezpośrednio przed pójściem spać. Problem stanowią też papierosy, organizm palacza jest mniej dotleniony, co powoduje nocne chrapanie.

Odpowiednie przygotowanie pomieszczenia

Sypialnia powinna być regularnie wietrzona. Zaduch i zbyt wysoka temperatura potęgują nocna chrapanie u panów. Warto również zadbać o odpowiednie nawilżenie powietrza, co zapobiegnie wysychaniu błony śluzowej chrapiącego.

Skromna kolacja

Objadanie się przed snem sprawia, że panowie znacznie bardziej chrapią. Ostatni posiłek powinien być lekki i zjedzony najpóźniej dwie godziny przed snem. Nocna przekąski to nie tylko problemy z chrapaniem, ale również z późniejszą nadwagą.

Zdiagnozowanie problemów zdrowotnych

Bardzo często nocne chrapanie jest skutkiem infekcji. Zatkany nos i zawalone gardło powodują niedotlenienie organizmu, co jest przyczyną chrapania. Po wyleczeniu tych dolegliwości problem powinien zniknąć. Chrapanie może być jednak spowodowane również przez przewlekłe schorzenia, takie jak przerośnięte migdałki, polipy w jamie nosowej czy krzywą przegrodę nosową.

Podsumowując, zanim podejmiemy decyzję dotyczącą leczenia chrapania metodami operacyjnymi czy inwazyjnymi, warto wypróbować powyższe sposoby – mogą one pomóc znacznie ograniczyć lub całkiem zlikwidować ten dręczący problem. Ponadto, zmiana stylu życia, rezygnacja z używek czy regularna aktywność fizyczna są bardzo korzystne dla organizmu i warto je stosować niezależnie od problemów z chrapaniem.

This entry was posted in Porady.

Dodaj komentarz