Kobiecy problem – jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

nadmiar wody
Spuchnięte kończyny, nienaturalne obrzmiały brzuch oraz uczucie ciężkości – to najczęściej spotykane objawy nadmiaru wody w organizmie. Nie należy zapominać również o dodatkowych kilogramach, które potrafią pojawić się nie wiadomo skąd i nie wiadomo jak. Z tego typu problemami musi zmagać się każda kobieta.

Powodem takiego stanu rzeczy jest zatrzymywanie wody w organizmie. Dlaczego to właśnie Panie muszą zmagać się z nim najczęściej? Proces ten wywoływany jest bowiem głównie przez wysoki stopień estrogenów, które gromadzą się tuż przed miesiączką oraz w przypadku stosowania antykoncepcji hormonalnej. Woda w nadmiernej ilości gromadzona jest również wówczas, gdy brak nam aktywności fizycznej, spożywamy zbyt dużo soli oraz niewystarczające nawadnianie organizmu w ciągu dnia.

Wszystko to wywołuje wspomniane wyżej objawy. Co więc powinnyśmy robić, aby uporać się z problemem?

Jak pozbyć się nadmiaru wody?

Oczywiście w pierwszej kolejności należy wspomnieć o regularnej aktywności fizycznej. Zdecydowanie poprawi ona krążenie, co przełoży się na lepsze wydalanie, a sama woda zostanie z naszego ciała usunięta wraz z potem. Zapewne wiele z Was w tej chwili wyobraża sobie morderczy trening na siłowni i pokonywanie kilku kilometrów biegiem. Nic z tych rzeczy. Proces pozbywania się nadmiaru wody może zostać usprawniony za sprawą bardzo lekkiego treningu – wystarczą 3-4 dłuższe spacery w ciągu tygodnia!

Nie bez znaczenia dla kondycji naszego organizmu są również nasze codzienne nawyki żywieniowe. Chcąc uporać się z omawianym problemem, powinnyśmy spożywać dużo więcej błonnika. Dlaczego? Jego działanie znacząco wspomaga nasza gospodarkę wodną, co oczywiście ma przełożenie na poziom wody.

Błonnik znajdziemy przede wszystkim w warzywach i owocach (źródła błonnika w diecie), które będą dla nas korzystne również z innego powodu. Posiadają one bowiem sporo witamin, które redukują obrzęki, a także jakże potrzebną nam wodę.

Bo to właśnie woda jest w tej całej sprawie najważniejsza. Jak wykazują badania, dorosły człowiek powinien pić co najmniej 2 litry wody. Jeżeli będziemy przyjmować jej w niewystarczających ilościach, nasze nerki, wątroba i gospodarka wymiany płynów będą funkcjonować w sposób nieprawidłowy. Co więcej, bez przyjmowania wody nie pozbędziemy się zalegających w organizmie toksyn ani nie spalimy nadmiaru tłuszczu. Wszystko to sprawia, że przyjmując wodę, łatwiej ją wydalamy, co ma wpływ na nasze samopoczucie. Dlatego też w ciągu dnia u naszego boku powinna stać butelka z czystą wodą, którą powinniśmy spożywać regularnie.

Czego należy unikać?

Absolutnie powinniśmy unikać napojów słodzonych czy różnego rodzaju energetyków. Posiadają one bowiem dużo więcej cukru niż naturalnej wody. Odstawić powinniśmy również sól, która blokuje wodę w organizmie i wywołuje nieprzyjemne wrażenie obrzmienia.

Nasza dieta musi zostać oparta na zdrowych produktach, bez nadmiaru przekąsek czy różnego rodzaju używek. Tego typu ograniczenia w ogromnym stopniu wpłyną na poprawę naszego stanu zdrowia. Pewnymi „wspomagaczami” w walce z nadmiarem wody mogą okazać się niektóre zioła o działaniu moczopędnym.

Kierowanie się powyższymi wytycznymi sprawi, że woda zostanie usunięta z naszego organizmu w sposób naturalny. Dzięki temu nie będziemy musiały martwić się dodatkowymi kilogramami, a nasze poranki będą dużo przyjemniejsze.

Jako, że dzisiejszy artykuł jest dość krótki, wszystkim wam, które chcą lepiej zgłębić temat polecamy publikację „Zatrzymywanie wody w organizmie: jak pozbyć się nadmiaru?„, która całkiem nieźle rozwija ten temat :)

This entry was posted in Porady.

Objawy wczesnej ciąży. Przegląd często występujących symptomów.

wczesna ciąża - objawy
Tym razem przygotowaliśmy coś dla tych Pań, które jeszcze pierwszej ciąży za sobą nie miały i chciałyby dowiedzieć się jakie dolegliwości mogą o niej świadczyć. Zanim jeszcze jakikolwiek test ciążowy coś pokaże, a lekarz zrobi badanie krwi, Twój organizm daje znać o tym, że coś jest inaczej, warto więc przyjrzeć mu się bliżej.

Zmęczenie

Zazwyczaj na początku ciąży dopada zmęczenie, nie będzie ono jednak takie same jak na przykład po pracy, wizycie na siłowni czy pod koniec dnia. To, które można uznać za pierwszy symptom, wyraźnie daje się we znaki i jest dużo bardziej intensywne, wydaje się wręcz nie do pokonania i ciągnie się za Tobą przez cały dzień. Jeżeli śpisz więcej niż zazwyczaj i w dalszym ciągu nie jesteś wypoczęta, może być to jeden z objawów. Omawiane zmęczenie często pojawia się jeszcze zanim spóźni się miesiączka.

Delikatność

Kolejnym wczesnym objawem są bolące i bardzo delikatne piersi. Możesz też odczuwać, że są one cięższe. Jeżeli zauważasz u siebie ból, nawet gdy się nimi o coś otrzesz, może być to kolejny z sygnałów świadczących o ciąży.

Nudności

Na początku, ciążę można pomylić z objawami choroby, nudności jednak mogą być kolejną z podpowiedzi, jaką daje nam organizm. Niektóre kobiety odczuwają je szczególnie w godzinach porannych, po przebudzeniu. Co więcej, mogą pojawić się zawroty głowy, czasami może dojść do wymiotów. Podczas tego objawu może okazać się, że potrawy, które do tej pory uwielbiałaś, nie sprawiają Ci już przyjemności i na samą myśl o nich robi Ci się niedobrze. Z drugiej strony możesz zauważyć zwiększony apetyt na takie rodzaje jedzenia, których raczej do tej pory nie spożywałaś.

Zmiany nawyków w łazience

Zmiany jelitowe, takie jak zaparcia mogą być kolejnym objawem ciąży. Zmiana innych “nawyków” również może nastąpić. Możesz u siebie zauważyć wzmożoną konieczność oddawania moczu. To wszystko jest spowodowane zmianami w organizmie występującymi, gdy dziecko rośnie, naciska na pęcherz. Inne z objawów to ból w dolnej części pleców i różne, bliżej nieokreślone bóle w tym także głowy.

Huśtawki nastroju

Z tym objawem często źle radzą sobie partnerzy, ale co mamy na to poradzić? Przecież jest to elementem ciąży :) Jeżeli w jednej minucie czujesz, że wszystko jest w porządku, jesteś szczęśliwa i zadowolona, a w kolejnej płaczesz, jesteś zła i rozdrażniona to wyraźny znak, że coś się dzieje. Emocjonalne wzloty i upadki spowodowane są zmianami hormonalnymi towarzyszącymi ciąży.

Mamy nadzieję, że ten krótki, acz treściwy artykuł pomógł Ci odpowiedzieć na nurtujące pytania. Czy zauważasz u siebie któreś z tych objawów? A może wszystkie z nich Ci towarzyszą? Pamiętaj, że niektóre z tych symptomów mogą naturalnie występować i nie muszą koniecznie oznaczać jednego. Ostateczną odpowiedź na swoje pytanie, z pewnością poznasz już niedługo u lekarza.

This entry was posted in Porady.

5 Sposobów na naturalne obniżenie ciśnienia u kobiet

naturalne sposoby na nadciśnienie
Zbyt wysokie ciśnienie może mieć niekorzystny wpływ na narządy takie jak serce, czy nerki i powodować nieprzyjemne przypadłości zdrowotne. U niektórych kobiet ciśnienie rośnie z wiekiem i ten proces nie może być zatrzymany, podobnie jak uwarunkowania genetyczne. Jeżeli ktoś u Ciebie w rodzinie miał nadciśnienie, to czasu już nie cofniesz, ale całe szczęście nie oznacza to, że musisz być bezradna.

Prezentujemy pięć pomysłów na obniżenie ciśnienia, które pomogą Ci wziąć ciśnienie w swoje ręce.
 

Zdrowe odżywianie na nadciśnienie

Pierwszym krokiem jest stworzenie zdrowych nawyków. Zdrowe jedzenie może obniżyć twoje ciśnienie. Twoja dieta powinna składać się z naturalnego pożywienia na przykład, takiego jak owoce, warzywa i chude mięso.

Drugą stroną medalu, są potrawy, które podwyższają ciśnienie. Wysoko przetworzone jedzenie, czerwone mięso i posiłki zawierające dużą ilość cukru lub soli mogą prowadzić do podwyższonego ciśnienia krwi. Warto przemyśleć ograniczenie spożycia alkoholu i ilości palonych papierosów, a jeżeli to uzależnienie kieruje tobą tak mocno, że na samą myśl odczuwasz dyskomfort, to tym bardziej znak, że powinnaś się tym zająć jak najszybciej.

Mniej kilogramów to niższe ciśnienie

Warto utrzymywać zdrową wagę. Dla kobiet optymalna waga zależna będzie od wieku, wzrostu i typu figury. Dobrym pomysłem jest obliczenie sobie BMI po to, aby zobaczyć jak daleko (albo blisko) od celu się znajdujesz. Jeżeli otyłość jest duża, ta liczba może przytłoczyć i warto rozłożyć odchudzanie w czasie, na małe porcje, podobnie jak spożywane posiłki, na początek już 10% różnicy w tym ile ważysz powinno przełożyć się na poziom ciśnienia.

Ćwiczenia na zbyt wysokie ciśnienie

Aktywność fizyczna może pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi i ułatwić sercu pracę. Nawet jeżeli nie cierpisz ćwiczyć, z pewnością jest jakaś forma aktywności, która Ci odpowiada. Dla jednych jest to pływanie, dla innych tenis, wiele kobiet przepada też za zumbą. Znajdź swój konik i rusz się :)

Skutecznie eliminuj stres

Im mniej stresu, tym niższe ciśnienie. Dużo nerwów, czy to w pracy, czy w biurze lub chroniczne zamartwianie się może odcisnąć swoje piętno. Eliminuj te ze stresujących sytuacji, które można uniknąć i naucz się radzić sobie z tymi, których zmienić nie możesz.

Kiedy brać leki na nadciśnienie?

Jeżeli zmiany w diecie i zdrowe nawyki nie pomagają, twoja waga jest odpowiednia i radzisz sobie ze stresem, a ciśnienie wciąż jest za wysokie, czas sięgnąć po tabletki na nadciśnienie, które zaleci ci lekarz. Przywrócenie ciśnienia do bezpiecznego poziomu jest bardzo ważne. Pamiętaj jednak, że diagnoza nadciśnienia to nie koniec świata, jednak trzeba ją potraktować na poważnie i na bieżąco obserwować rozwój sytuacji.

This entry was posted in Porady.

Jak prawidłowo dbać o swoje zdrowie psychiczne?

zyciowy-balans

Jako kobieta, doskonale pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak to jest być przepracowaną. Często priorytetem jest dla nas praca, samorealizacja i nasi bliscy, o których chcemy jak najlepiej dbać. W wyniku tego wszystkiego przedkładamy dobro innych nad swoje, zapominając o własnych potrzebach.

Przeciążenie to już dla niektórych z nas styl życia. Jesteśmy silne i rzecz jasna możemy sobie z tym poradzić, jednak podczas tego maratonu rzadko pozwalamy sobie na wypoczynek, który jest przecież niezbędny do poprawnego funkcjonowania i nabrania sił do dalszego “biegu”. Zaniedbywanie swoich potrzeb może prowadzić do wypalenia i negatywnych, długofalowych konsekwencji.

Jak więc to zrobić, aby dać swojemu umysłowi chwilę na wytchnienie i regenerację po to, aby poczuć się lepiej? Opracowałyśmy siedem porad, które pomagają nam – mamy nadzieję, że i Tobie przyniosą wymierne korzyści.

 

Porada #1

Jeżeli czujesz, że robisz za dużo… poproś o pomoc!

Gdy można porównać Twoje zachowanie do myszy goniącej wciąż oddalający się ser, to wyraźny znak, że się niezdrowo przepracowujesz. To normalne, że chcemy czuć się samowystarczalne i robić wszystko po swojemu, czasami jednak warto na chwilę wyciszyć swoje ego i najzwyczajniej w świecie sięgnąć po pomocną dłoń. Uwierz, że takie rozwiązanie pomimo chwilowego dyskomfortu i Twojego oporu, przyniesie Ci dużo korzyści i zapobiegnie wypaleniu.

Porada #2

Pożegnaj się z negatywnymi osobami.

Niektóre z nas, niepotrzebnie tkwią w relacjach, które nie nam nie służą. Może to już najwyższy czas się od nich oderwać? Otaczaj się osobami z pozytywnym podejściem do świata, takich, którzy Cię wspierają i dobrze Ci życzą. Oderwij się od przeszłości i zacznij budować lepszą przyszłość. To trudna w realizacji porada, gdyż czasami należy naprawdę zajrzeć w głąb siebie i znaleźć odpowiedź na pytanie, z których relacji należy zrezygnować. Pamiętaj jednak, że Twoje dobro jest najważniejsze i warto znaleźć w sobie odwagę, aby to zrobić.

Porada #3

Zatrzymaj się na chwilę.

Jako kobieta, jesteś tak zajęta, że pewnie sama nie pamiętasz, kiedy po prostu zatrzymałaś się i nie robiłaś nic. Nawet w dni wolne zajmujesz się obowiązkami i nigdy nie zwalniasz?

Daj sobie trochę czasu tylko dla siebie. Medytuj, zapisz się na jogę lub na fitness, coś, co pomoże Ci się odprężyć, chociaż na krótką chwilę.

Porada #4

Zrób coś, co sprawia Ci przyjemność.

Często, z biegiem lat pozbawiamy się czasu na rzeczy, które naprawdę lubimy. Odkładamy je na bok, bo uważamy, że w dorosłym życiu nie mamy już na nie czasu. Nic bardziej mylnego! Może kochasz gotować albo masz inne hobby, na które nie możesz sobie pozwolić? A właśnie, że możesz… i to dla swojego dobra!

Porada #5

Zadbaj o zdrowie fizyczne.

Zdrowie fizyczne, włączając w to wypoczynek i ćwiczenia, są ściśle powiązane z tym, jak czuje się nasz umysł. Upewnij się, że dobrze jesz, odpowiednio dużo wypoczywasz i zapewniasz sobie odpowiednią ilość ruchu. Słuchaj swojego organizmu, a ten bez dwóch zdań odpłaci Ci za Twój trud.

Porada #6

Rozładuj stres.

Stres, który nie jest uwalniany, przyrównywany jest do chodzenia z tykającą bombą. Nie możemy więc pozwolić, aby się gromadził w nadmiernych ilościach. Znajdź ujście, porozmawiaj z przyjaciółmi, psychologiem lub prowadź swój dziennik. Mówi się, że zapisywanie na kartkach pomaga pozbyć się określonej myśli ze względu na to, że zawsze możemy później do niej wrócić.

Porada #7

Żyj z pasją.

Jeżeli czujesz, że życie ucieka Ci przez palce i nie znajdujesz się w tym miejscu, w którym chcesz być, może warto znaleźć w sobie siłę i odwagę, aby zacząć to zmieniać? Nigdy nie jest za późno, aby wyrwać się z marazmu. Może nie uda Ci się od razu spakować walizek i wyjechać do Paryża, ale podejmowanie działań przybliżających Cię do wymarzonego celu, również daje bardzo dużo dobrej, życiowej energii.

This entry was posted in Porady.

Internetowe miejsce spotkań świadomych kobiet

pierwszy post

Serdecznie witamy na blogu i cieszymy się, że nas odwiedziłaś. Cel naszej obecności w internecie jest prosty (ale nie jest łatwy!), chcemy pomagać nowoczesnym kobietom w ich codziennych wyzwaniach. Poruszane tematy w dużej mierze skupiają się na zdrowiu, a to dlatego, że mając zdrowie, całą resztę można osiągnąć ciężką pracą nad sobą.

Będziemy starać się regularnie publikować pigułki wiedzy i nasze pomysły na to, aby stawać się lepszą wersją siebie i dbać o swój rozwój, jak to na kobietę XXI wieku przystało :) Jeżeli zależy Ci na swoim zdrowiu i rozwoju, odpręż się, rozgość i poczuj się jak u siebie.

Dobrych doznań!